Lees hier wat een telefonie-integratie jou oplevert.

Je zult het vast herkennen: een telefoongesprek komt binnen en je moet eerst vragen naar de klantnaam of klantnummer van de beller. Als je geluk hebt, is de naam gemakkelijk te spellen, maar vaak kom je erachter dat collega’s de klant in verschillende spellingsvarianten hebben aangemaakt in het CRM. Ondertussen wacht de klant terwijl jij probeert de juiste gegevens te vinden. Of misschien belandt de klant op jouw lijn na een gemiste oproep van jouw bedrijf, maar je kunt niet zien welke collega heeft gebeld. Je zit dan met de ongemakkelijke optie om tegen de klant te zeggen: “Als het belangrijk is, zullen ze je nog wel een keer bellen.”

Met de integratie van je telefoniesysteem met je CRM- of ERP-software behoren deze problemen tot het verleden. Veel pakketten bieden de mogelijkheid om bij een inkomend gesprek direct de juiste klantinformatie te tonen, de klantkaart te openen en automatisch een gespreksregistratie aan te maken die ook voor je collega’s zichtbaar is. Dit stelt je in staat om snel en persoonlijk op de klant te reageren, omdat je direct toegang hebt tot alle relevante gegevens. Hierdoor voelt de klant zich herkend en gewaardeerd en kan hij bovendien sneller geholpen worden. Daarnaast voorkom je dubbele klantrecords, waardoor je CRM- of ERP-systeem schoon en accuraat blijft.

Benieuwd naar de integratiemogelijkheden van jouw pakket in combinatie met voizXL?

Gebruik de zoekfunctie hieronder om snel te ontdekken welke integraties beschikbaar zijn. Mocht je de gewenste integratie niet vinden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons team staat klaar om met je mee te denken en de beste oplossingen voor jouw behoeften te bespreken.